سئو محلي سايت - سئو محلی چیست؟

 

سئو محلی سایت در ارومیه

 


سئو محلی چیست؟

 

سئو محلي يک بخش از سئو وب سايت است که بيشتر تمرکز آن بر روي کسب و کارهاي محلي و جستجوهاي متناسب با همين کسب و کارهاست.

 

بگذاريد بيشتر توضيح دهيم.به طور مثال فرض کنيد شما صاحب يک فروشگاه موبايل در شهر اروميه هستيد و يک وبسايت نيز براي کسب و کار خود راه اندازي کرده ايد.

 

شما به دنبال بهتر کردن سئو سايت خودتون از طريق يکي از شرکت هاي ديجيتال مارکتينگ همشهري خودتان در اروميه هستيد. يعني مي خواهيد کار را به متخصصان همشهري خود بسپاريد. پس اولين کاري که مي کنيد اين است که ليستي از شرکت هاي ديجيتال مارکتينگ در اروميه را پيدا کنيد.

 

اگر از گوگل براي اين کار استفاده کنيد بايد در قسمت جستجوي گوگل کلماتي را تايپ کنيد تا منظور شما را دقيقا به موتورهاي جستجوگر گوگل اعلام کند. احتمالا شما اين گونه جستجو خواهيد کرد: "سئو سایت در ارومیه"،" شرکت هاي ديجيتال مارکتينگ در اروميه" يا " ديجيتال مارکتينگ در اروميه" و ..

 

نتايجي که براي اين جستجو پديدار خواهد شد، در واقع همان وبسايت هايي هستند که بر روي سئوي محلي سايت خودشان کار کرده و آن را بهبود بخشيده اند. يعني از بين شرکت هاي حوزه ي ديجيتال مارکتينگ و سئو سایت در اروميه، شرکت هايي که در صفحات اول نتايج جستجوي شما ظاهر مي شوند، احتمال بيشتري براي ديده شدن توسط شما به عنوان مشتري و مخاطب را دارند.

 


 

اهمیت سئو محلی زمانی مشخص می شود که بدانیم، گوگل سعی می کند در 46 درصد از جستجوهای خود، نتایج محلی را به کاربران نمایش دهد. پس تقریبا نصف جستجوهای گوگل به دنبال ارائه نتایج محلی هستند.
در جستجوهای محلی معمولا کاربران از کلماتی مانند نزدیک من یا ذکر نام شهر استفاده می کنند. مثلا کلماتی مانند: " کلاس زبان نزدیک من یا کلاس زبان شهر ارومیه " را استفاده می کنند.

 



کسب و کارهای محلی و خدمات محلی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری سئو محلی هستند. مثل باشگاه ها، مطب پزشکان، کافی شاپ ها و ....


قطعا افراد یک شهر تمایل بیشتری به استفاده از کسب و کارها و خدمات شهر خود و نزدیک به محل زندگی خود دارند. برای جذب مخاطب بیشتر و برندسازی شرکت ها و کسب و کارهای محلی، سئومحلی یکی از بهترین راه حل ها است.
 

يک موضوع مهم:

 

سئوي محلي را جدا از سئوي سايت ندانيد. اگر شما به صورت اصولي روي سئو سايت خودتان سرمايه گذاري کرده باشيد، قطعا نتايج خوبي در سئو محلي نيز به دست خواهيد آورد.

 

 

فقط کافي است چند مورد مهم را نيز در نظر داشته باشيد. موضوعي مطرح مي شود به اسم NAP که سر کلمه  Name,Address,Phone است. (نام کسب و کار، آدرس کسب و کار، شماره تلفن کسب و کار)

 

 

در سئوي محلي سعي مي شود، اين سه مورد به موتور جستجوگر گوگل معرفي بشود تا در جستجوهاي محلي، علاوه بر نام سايت، در قسمت نقشه گوگل يا همان گوگل مپ، نام کسب و کار شما ،آدرس و شماره تلفن شرکت شما نيز به مخاطب نمايش داده شود.

 


مثلا وقتي شما در گوگل عبارت سئو سايت در اروميه را جستجو مي کنيد، اگر سايت سئووبيون شامل سئو محلي باشد، در قسمت گوگل مپ، عبارت سئووبيون،آدرس فيزيکي، شماره تلفن و ساعات کاري شرکت را نيز مي توانيد مشاهده کنيد.

 


همين الان در گوگل تايپ کنيد: آموزش آرايشگري در اروميه و سايت هايي که داراي سئوي محلي هستند را مشاهد کنيد.

 

 

سئو سایت در ارومیه

 


فاکتورهای مهم در بهبود سئو محلی:

 

اگر بدانیم هدف اصلی از سئو محلی چیست، حدس زدن اینکه سئو محلی شامل چه بخش هایی است، نباید مشکل باشد.


هدف سئو محلی، افزایش تعداد مشتریان محلی است. مشریان محلی یعنی چه؟ یعنی مشریانی که به شرکت و مکان کسب و کار شما نزدیک هستند. مثلا همشهریان شما، یا ساکنین شهرهای همجوار می توانند جز مشتریان محلی حساب شوند.

 

  • سئو محلی حتما باید شامل نام شرکت (یا کسب و کار) ، آدرس شرکت، شماره تلفن و حتی ساعات کاری باشد. برای این کار از گوگل مپ استفاده کنید. محل خودتان را روی نقشه مشخص کنید و آدرس وبسایت و شماره تلفن و ساعات کاری را اضافه کنید. برای این کار علاوه بر ذکر این موارد در صفحه درباره ی ما یا تماس با ما در وب سایت خودتان، سعی کنید از این موارد در تگ های مهمی مانند: هدر، فوتر، عنوان و تگ توضیحات یا همان meta description نیز استفاده کنید.

 

  • یک توصیف کامل و خوب از کسب و کار خود در سایت قرار دهید. حتما لیستی از محصولات و خدماتی که ارائه می دهید تهیه کنید. استفاده از عکس می تواند برای جذب مخاطب بسیار مفید باشد. چند عکس با کیفیت خوب و مرتبط با کسب و کار خود تهیه کنید و از آن برای برندسازی کسب و کار خود استفاده کنید.

 

  • کلمات کلیدی مناسب برای جستجوهای محلی انتخاب کنید. مثلا اگر به دنبال فروش گوشی هوشمند در ارومیه هستید، می شود از کلمات کلیدی مشابه " گوشی هوشمند در ارومیه"، " خرید گوشی هوشمند ارومیه" و ... استفاده کرد. انتخاب کلمات کلیدی اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به ابزارهای آنالیز و تحلیل و افراد متخصص برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی دارد. یکی از مهم ترین بخش های سئو سایت را همین کلمات کلیدی تشکیل می دهد.

 

  • سعی کنید با مخاطبان محلی سایت خود به صورت آنلاین ارتباط داشته باشید، این ارتباط می تواند از طریق قرار دادن نظر مشتری در سایت و یا اشتراک گذاری صفحات سایت شما در شبکه های مجازی، فروم ها و ... توسط مشتریان باشد. یکی از بهترین راه های برندسازی کسب و کار شما ، معرفی سایت شما توسط مشتریان به دیگران است. در واقع با این کار، روز به روز مخاطبان محلی و مشتریان سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

 

  • وقتی یک کاربر موضوعی را در گوگل جستجو می کند، گوگل سعی می کند، مرتبط ترین نتایج را به کاربر نشان دهد. پس سعی کنید، مهارت ها و محصولات خود را با جزئیات مناسب به گوگل معرفی کنید. این کار با استفاده از کلمات کلیدی و سئو داخلی سایت انجام می شود که بعدا به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهد شد.

 

  • فاصله کسب و کار شما از کاربر مهم است. گوگل سعی می کند در صورت امکان، نزدیک ترین کسب و کار را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهد. اینجاست که اهمیت سئو محلی سایت بیش از پیش نمایان می شود.

 

  • برند سازی کسب و کار مهم است. اگر کسب و کار شما یک برند معروف در شهر یا منطقه شما باشد، قطعا از نظر گوگل رتبه و رنکینگ بهتری دریافت خواهید کرد. برند بودن کسب و کارها بر اساس ترافیک سایت، تعداد نظرات و مطالب به اشتراک گذاری شده توسط کاربران و بسیاری فاکتورهای دیگر توسط گوگل مشخص می شود.
     

 


 

نکته آخر :

 

سئو محلی  جزئی از سئو سایت محسوب می شود. پس اگر به دنبال جذب مخاطبان محلی که به احتمال زیاد مشتریان آینده ی کسب و کار شما خواهند بود، هستید، حتما سئو محلی سایت خودتان را بهبود ببخشید.

 

یکی از مهمترین بخش های سئو محلی سایت، انتخاب کلمات کلیدی است. مطلب مهم دیگر طراحی سایت متناسب با نیاز مشتری است. امروزه بیشتر افراد از تلفن های هوشمند و تبلت ها برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند، پس سایت شما حتما باید نسخه ی متناسب با نمایش در موبایل را داشته باشد و به قول خودمان سایت شما باید ریسپانسیو طراحی شده باشد.

 

برای سئو محلی سایت نمایش آدرس فیزیکی کسب و کار بر روی نقشه گوگل، شماره تلفن و نام شرکت به همراه عکس هایی از کسب و کار شما مهم و حیاتی است.

 

لازم به ذکر است که کسب موفقیت و یک موقعیت خوب در سئو سایت و به ویژه در سئو محلی، نیازمند صرف هزینه و زمان کافی است. سئو سایت مسئله ای نیست که در طول یک هفته یا یک ماه بتوان به آن دست پیدا کرد. بلکه نیازمند کار مداوم و مستمر برای یک مدت نسبتا طولانی و معقول است. پس اگر در ابتدای کار سئو محلی هستید و با رعایت نکات مرتبط به سئوی محلی، هنوز به نتیجه ی مورد نظر نرسیده اید، نگران نباشید. راه شما درست است، فقط به مسیر خودتان ادامه دهید.

 


 

نویسنده : مهسیما حیدری
 

سعیدی گفت:
عالی بود