آموزش سئو تکنیکال

آموزش سئو سايت در اروميه

 


 

سئو تکنيکال چيست؟

 

برای پیاده سازی و آموزش سئو تکنیکال باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت. سئو سایت از بخش های مختلفی تشکیل شده است.

 

فرض کنیم شما یک وبسایت عالی با کلمات کلیدی مناسب و با محتوای مرتبط در مورد دیجیتال مارکتینگ یا سئو سایت ایجاد کرده اید. روی سئو محلی نیز قبلا کار کرده اید و مثلا در کلماتی مانند سئو سایت در ارومیه، آموزش سئو ارومیه، دیجیتال مارکتینگ در ارومیه و ... رتبه های خوبی نیز به دست آورده اید.

 

همه ی این نتایج خوب به دست آمده، ممکن است موقتی باشد و با گذشت زمان این موفقیت ها کمرنگ تر شوند. برای اینکه سئو سایت روز به روز بهتر شود و نتایج خوب، دائمی باشد باید سراغ سئو تکنیکال برویم. یک چک لیست از موارد تاثیرگذار در سئو تکنیکال ایجاد کنید و این موارد را به صورت دوره ای چک کنید.با این کار، نقاط قوت و ضعف سایت شما در سئو تکنیکال مشخص خواهد شد.

 


 

سئو تکنیکال یعنی کمک کردن به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (مانند گوگل).

 


موارد مهم در سئو تکنیکال:

 

  • سرعت لود صفحه: 

هر چقدر سرعت لود صفحه بالاتر باشد، سئو تکنیکال در آن سایت بهتر رعایت شده است. برای افزایش سرعت لود صفحه می توان از فشرده سازی تصاویر استفاده کرد.

 

یکی از مواردی که برای افزایش سرعت لود صفحه معرفی می شود، استفاده از گزینه   Lazy Load برای تصاویر است.

 

Lazy Load یعنی اینکه تمام محتوای (متنی ، تصویری، صوتی و ...) صفحه ی سایت، به یکباره در سمت مشتری بار گذاری نمی شود، بلکه فقط محتوای بخشی از سایت که مشتری در حال تماشای آن است، بار گذاری شده و با اسکرول کردن صفحه ی سایت ، بقیه ی محتوای صفحه ی وبسایت نیز به ترتیب بارگذاری می شود.

 

خلاصه اینکه بارگذاری محتوای صفحه وب به صورت تکه تکه و نه به صورت یکجا به طوری که مشکلی برای تجربه ی کاربری ایجاد نکند، می تواند یک راه برای افزایش سرعت سایت باشد.

 

در مورد Lazy Load و تاثیر آن در ایندکس شدن توسط خزنده های گوگل تحقیق کردم و متوجه شدم که Lazy Load می تواند مانع ایندکس شدن تصاویر توسط خزنده های گوگل شود و در نتیجه صفحه ی شما در ایندکس شدن فقط به صورت محتوای متنی ایندکس می شود.

 

پس بهتر هست به جای استفاده از گزینه Lazy Load برای تصاویر، از فشرده سازی تصویر در حد امکان استفاده کرد. زیرا در سئو سایت تاثیر منفی دارد.

 


 

  • حذف بک لینک های خراب و نامرتبط با محتوای اصلی سایت:

 

اگر از سایت های نامعتبر و یا غیر مرتبط به موضوع کلی وبسایت خود، لینک دریافت کرده اید، بهترین راه، حذف تدریجی این بک لینک ها است.

 

توجه کنید که اگر تعداد این بک لینک ها زیاد باشد، حتما باید به صورت تدریجی حذف شوند. حذف یکباره ی تعداد زیادی بک لینک به صورت همزمان و یا در یک بازه ی زمانی کم، ممکن است نمره ی منفی از سوی خزنده های گوگل برای شما داشته باشد.

 

 


 

 

  • لینک سازی داخلی یکپارچه و منظم بین صفحات وبسایت: 

 

با لینک سازی درست و اصولی بین صفحات وبسایت، به خزندگان گوگل کمک می کنید تا تمام صفحات سایت شما را مورد پیمایش قرار داده و صفحه های یتیم( بدون هیچ لینک ورودی از دیگر صفحات وبسایت) وجود نداشته باشد.

 

 


 

  • پرهیز از تولید صفحات وبسایت با محتوای تکراری: 

 

سعی کنید در وبسایت شما صفحات با محتوای تکراری وجود نداشته باشد. برای مدیریت صفحات تکراری می شود از ریدایرکت 301 یا 302 استفاده کرد.

 

با استفاده از ریدایرکت 301 یا 302 می توانید چند صفحه از سایت را به یک صفحه مشخص از سایت لینک دهید و با این کار از تولید محتوای تکراری جلوگیری کنید.

 


 

  •  مدیریت صفحه های خطا یا 404 : 

 

هدف خود را از طراحی صفحه های خطا یا ارور یا همان 404 مشخص کنید. اگر یک کاربر سایت به هر دلیلی وارد یکی از صفحات ارور یا خطا شد، چه مسیری را پیش رو دارد.

 

طراحی فیزیکی و ظاهری این صفحه نیز بسیار مهم است.سعی کنید با نمایش یک پیغام مناسب، مشتری را به یکی دیگر از صفحه های مرتبط سایت، لینک دهید. 

 


 

سئو سایت در ارومیه

 

  • لینک سازی داخلی یکپارچه و منظم بین صفحات وبسایت: 

 

سعی کنید تا حد امکان از URL های انگلیسی برای نمایش صفحات وبسایت استفاده کنید. URL ها باید تا حد امکان ساده، کوتاه و با مفهوم باشند.

 


 

  • حتما از پروتکل HTTPS استفاده کنید: 

دیدن پروتکل HTTPS توسط مشتری، یک حس امنیت و اطمینان خاطر به مشتری وب سایت می دهد که سایت مورد نظر از امنیت خوبی برخوردار است.

 

در ضمن ، گوگل نیز اعلام کرده است که استفاده از پروتکل HTTPS در سایت، بر روی سئوی آن سایت تاثیر مثبت دارد.

 


 

نسخه ی موبایل مناسبی برای سایت تان داشته باشید: 

 

سایت شما حتما باید ریسپانسیو باشد یعنی برای نمایش مناسب در گوشی موبایل و تبلت ها نیز طراحی شده باشد.

 

حدود نیمی از کاربران اینترنت از موبایل و یا تبلت برای مشاهده ی سایت ها استفاده می کنند. پس اگر سایت شما در گوشی موبایل به درستی نمایش داده نمی شود، سایت شما با یک مشکل مهم در سئو سایت روبه رو شده است و این مشکل هرچه سریع تر باید برطرف شود.

 


 

  • تگ های عنوان ، توضیحات ، هدینگ ها را با عبارات مرتبط با موضوع سایت تنظیم کنید:

 

حتما از کلمات کلیدی در این تگ ها استفاده کنید. این تگ ها تاثیر زیادی در شناساندن موضوع سایت شما به خزنده های گوگل دارد.

 

به طور مثال اگر وبسایت شما یک وبسایت آموزشی در زمینه ی سئو سایت یا دیجیتال مارکتینگ است، حتما از کلمات کلیدی مانند: آموزش سئو سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ و ... در این تگ ها استفاده کنید.  

 

تاثير اين تگ ها را در سئو سايت دست کم نگيريد. به وسيله ي اين تگ ها مي توانيد موضوع سايت و کلمات کليدي را به موتورهاي جستجو معرفي کنيد و رتبه خوبي در اين کلمات به دست آورديد.

 

تگ های هدر نیز توسط خزنده های گوگل بررسی می شوند، از این تگ ها برای بخش بندی مطالب سایت و برجسته کردن مطالب مهم سایت استفاده می شود.

 

از تگ ALT در تصاویر نیز استفاده کنید، این تکه کد HTML نیز توسط خزنده های گوگل بررسی شده و به خزنده های گوگل کمک می کند تا از موضوع و محتوای سایت شما با خبر شود.

 


 

  • لینک سازی خارجی اصولی داشته باشید: 

یکی از مهم ترین بخش های سئو تکنیکال که باید روی آن سرمایه گذاری کرد، موضوع لینک سازی خارجی است. با استفاده از لینک سازی اصولی می توانید رتبه ی سایت خود را بهبود ببخشید.

 

بدون لینک سازی خارجی نیز دست یابی به رتبه ی خوب در گوگل غیر ممکن به نظر می رسد. زیرا از نظر گوگل، اگر سایت شما، سایت خوب و مفیدی باشد باید با دیگر سایت های مرتبط با زمینه کاری شما ارتباط و تعامل داشته باشد، میزان این تعامل و ارتباط نیز با لینک سازی خارجی مشخص می شود.

 

این موضوع به قدری در سئو سایت مهم و تاثیر گذار است که می توان در یک مقاله ی جداگانه در مورد آن صحبت کرد.

 


 

نکات سئو تکنیکال در این مقاله:

 

برای بهبود رتبه ی سایت در گوگل، علاوه بر انتخاب کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوا، باید بر روی سئو تکنیکال سایت سرمایه گذاری کرد.

 

سئو تکنیکال یعنی کارهای فنی که روی سایت شما انجام می شود تا سایت را به خرنده های موتور جستجوی گوگل معرفی کند.

 

از مهم ترین موارد سئو تکنیکال می توان به لینک سازی داخلی و خارجی، فشرده سازی تصاویر و افزایش سرعت لود صفحات سایت، استفاده از تگ های مهم و ... اشاره کرد. 

 


نویسنده : مهسیما حیدری

 

سپيد گفت:
مطلب مفیدی بود.
آیدا گفت:
چقدر ساده و روان سئو تکنیکال رو آموزش دادید. برای کسایی که در سئو سایت مبتدی هستند این مقاله خیلی خوبه
    admin گفت:
    ممنون از انرژی مثبتی که به ما میدید. امیدواریم سایر مطالب وب سایت نیز در زمینه ی آموزش سئو برای شما مفید باشه.