کامنت مارکتینگ چیست؟comment marketing چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

 


 

کامنت مارکتینگ چیست؟ 

 

ثبت نظر یا همان کامنت گذاشتن در بخش نظرات، یکی از راه های معرفی وبسایت خود به دیگران و گرفتن بک لینک مفید است.
تعامل داشتن با وبسایت های دیگری که در حوزه ی تخصصی شما فعالیت می کنند، می تواند باعث معرفی برند شما به سایر مخاطبین، از جمله مخاطبان وبسایت هایی که در آن ها نظرتان را اعلام می کنید، شود.


کامنت مارکتینگ یکی از راه های شناخته شده برای بهبود سئو سایت و بهینه سازی سایت است.

 


 

اصول کامنت مارکتینگ موفق چیست؟

 

 

در کامنت گذاری و ارسال نظر باید یک سری اصول و قواعد اصلی را رعایت کنید تا یک کامنت مارکتینگ موفق داشته باشید. در ادامه برخی از مهم ترین تکنیک های کامنت مارکتینگ معرفی خواهد شد:

 


 

هدف تان را در کامنت گذاری مشخص کنید

 

 

اولین قدم برای موفقیت در کامنت مارکتینگ، مشخص کردن هدف است. اصل های دیگر حول محور همین موضوع می چرخد.


شما باید مشخص کنید از درج نظرات چه هدفی دارید.


آیا می خواهید با درج نظرات فقط بک لینک دریافت کنید؟


می خواهید برندسازی کنید؟


یا میخواهید با افراد دیگر مانند مدیران کسب و کار در حوزه ی تخصصی خودتان بیشتر آشنا شوید؟


 

پاسخ به این سوالات باعث می شود تا قدم های بعدی شما مشخص شود. اگر به دنبال دریافت بک لینک هستید، شاید فقط درج تعریف و تمجید در بخش نظرات کافی باشد.

 

ولی اگر به دنبال برندسازی و تعامل با سایر افراد متخصص هستید، احتمالا باید از مطالب تخصصی تر و بهتر از تعریف کردن خشک و خالی در بخش نظرات استفاده کنید.

 


 

استفاده از کامنت گذاری مرتب برای لینک سازی ارگانیک

 

 

کامنت مارکتینگ را می توان به عنوان زیر مجموعه ی لینک سازی خارجی نیز در نظر گرفت. اگر هدف شما از کامنت مارکتینگ ، گرفتن بک لینک است، سعی کنید به صورت مرتب و دنباله دار این کار را انجام دهید.

 

اگر در یک سایت، برای مدت کوتاهی نظراتتان را قرار دهید و در ادامه این کار را انجام ندهید، قطعا ادمین آن سایت متوجه خواهد شد که هدف شما از ارسال نظرتان، صرفا برای دریافت لینک خارجی برای وبسایتتان بوده است و دیگر هیچ. 


این کار مانع تایید نظر شما توسط ادمین شده و همچنین باعث از بین رفتن اعتماد بین ادمین سایت و درج کننده ی کامنت خواهد شد.

پس اگر در درج نظرات، آینده نگر هستید و می خواهید با درج کامنت و نظر، علاوه بر دریافت لینک خارجی، برند خودتان را نیز معرفی کنید و با افراد متخصص سایت مبدا تعامل داشته باشید، حتما به صورت دنباله دار به سایت های مورد نظر خود سر زده و در مطالب سایت شان اعلام حضور کرده و نظر دهید.

 


 

کامنت گذاری را با برندسازی همراه کنید

 

 

سعی کنید به عنوان یک متخصص در حوزه ی خودتان کامنت گذاشته و اظهار نظر کنید. اگر کامنت شما مفید باشد و مشکلی را حل کند یا راه حلی را ارائه دهد، قطعا کامنت شما توسط سایر مخاطبین نیز خوانده خواهد شد.

 

در این صورت مخاطبان تمایل دارند تا با تخصص شما بیشتر آشنا شوند. این بهترین فرصت برای برندسازی شماست. سعی کنید با ذکر نام برند، آدرس وبسایت و شماره تلفن، خودتان را به سایر مخاطبین معرفی کنید.

 


 

حس کنجکاوی مخاطبان را با درج نظر خود افزایش دهید

 

 

برای اینکه ترافیک ارگانیک سایت خودتان را با درج کامنت در بخش نظرات سایت ها افزایش دهید، یک راه حل کاربردی به شما معرفی می کنیم.


سعی کنید تمام پاسخ های یک سوال یا تمام راه حل های یک مشکل را در کامنت های خود درج نکنید، بلکه تا حدی اطلاعات در اختیار مخاطبان قرار دهید که هم به سوالشان پاسخ داده باشید و هم حس کنجکاوی مخاطبان را برای ورود به سایت خودتان برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون موضوع و سوال شان، دریافت کرده باشید.

 

این بخش به تیزهوشی و تجربه ی شما بستگی دارد، حتما این موضوع را در ارسال کامنت ها، مد نظر داشته باشید.

 


 

از ارسال نظرات توهین آمیز خودداری کنید

 

 

لازم نیست برای به کرسی نشاندن حرفمان به دیگران توهین کنیم. سعی کنید در درج کامنت و ارسال نظر نیز حرفه ای عمل کنید.

 

متخصص یک حوزه در برخورد با یک موضوع غیر منطقی و یا اظهار نظرات ساده لوحانه ی دیگران، توهین نمی کند. برخورد با کامنت های توهین آمیز در دنیای وب به موضوعی عادی تبدیل شده است.

 

هر کسی می تواند اظهار نظر خودش را داشته باشد پس در این مواقع، خونسردی خود را حفظ کرده و سعی کنید پاسخ منطقی به نظر دیگران و سوالات مطرح شده دهید. 

 


 

کامنت مارکتینگ را در وبسایت خودتان نیز راه اندازی کنید

 

 

اگر وبسایت فروشگاهی و یا سایت خدماتی هستید، حتما و حتما از کامنت مارکتینگ استفاده کنید. بخش نظرات در سایت های فروشگاهی بسیار مهم است. مخاطبین به دنبال راهی برای کسب اطلاعات واقعی از مشتریان قبلی هستند. 


برای سایت های فروشگاهی و خدماتی 3 نوع مخاطب وجود دارد:


مشتری های دائمی یا وفادار که همیشه از سایت شما دیدن می کنند.


مشتری های سرگردان که هنوز تصمیم قطعی برای خرید از سایت شما را نگرفته اند.


و کسانی که فعلا قصد خرید ندارند و به دنبال کسب اطلاعات پیرامون یک محصول یا خدمت هستند.


اگر مخاطبان، حق اظهار نظر داشته باشند، اطمینان آن ها به سایت شما و محصولات فروشگاه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

با این کار می توانید به مشتریان سرگردان و کسانی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستند، کمک کرده و در آینده ای نه چندان دور، آنان را نیز به مشتری وفادار تبدیل کنید.


یکی از نمونه های موفق کامنت مارکتینگ را می توان در سایت دیجی کالا مشاهده کرد.

 


Comment Marketing چیست

 


 

کامنت مارکتینگ و تاثیر آن در سئو سایت

 

بهینه سازی سایت چیست؟ بهینه سازی سایت یا همان سئو سایت از 3 بخش اصلی تشکیل شده است. (البته این نظر شخصی بنده به عنوان نویسنده این مطلب است. )


سئو سایت شامل موارد زیر است:

 

سئو تکنیکال

تولید محتوای سئو شده

لینک سازی خارجی 


کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) را می توان راهی برای برند سازی و دریافت لینک خارجی در نظر گرفت.

اگر به صورت اصولی در کامنت مارکتینگ فعالیت کنید با سرعت بیشتری در سئو سایت پیشرفت خواهید کرد. کامنت مارکتینگ در سایت خودتان نیز باعث تعامل بیشتر با مخاطبان و تبدیل مخاطبان به مخاطب وفادار سایت شما خواهد شد.

گوگل برای سایت هایی که تعامل بیشتری با مخاطبان خود دارند، امتیازی بهتری از نظر سئو سایت در نظر می گیرد.

 


 

خلاصه:


Feedback marketing یا Comment Marketing می تواند در بهینه سازی سایت و سئو سایت مفید باشد.
از اهداف کامنت مارکتینگ می توان کمک به برندسازی و دریافت لینک خارجی مفید اشاره کرد.

 


 

نویسنده: مهسیما حیدری


 

 

 

 


 

 

 


 

 

 

 



 

مسعود گفت:
عالی بود. مطلب مفیدی بود. یه انتقاد هم داشتم. مطالب وبلاگ کوتاه هست.لطفا کمی موضوعات رو مفصل تر توضیح دهید.
ezzati گفت:
جالب بود. من فکر می کردم کامنت گذاشتن برای گرفتن بک لینک منسوخ شده